למה חשוב לשחק עם הכלב?

border-collie-672634_1280

משחקי כלבים, שברוב המקרים הם פשוט אוסף של חבלים שזרוקים במקומות אקראיים בבית, יכולים להיות המפתח לתקשורת נכונה ומוצלחת יותר עם כלבכם.
ישנם הרבה סוגי משחקים והחנויות מציעות כל שנה מגוון גדול יותר ומקורי יותר, כדורי טניס מצפצפים, בובות בגדלים שונים, עצמות לעיסה, משחקי האכלה, חבלי משיכה ועוד…
הרבה אנשים קונים הרבה משחקים ואחר כך מדווחים שהכלב השמיד אותם או שהוא לא מתעניין בהם או, במקרה שהכלב חי בחצר, מקום קבורת המשחק החדש לא נודע.
אז קודם כל חשוב להבהיר-לא כל הכלבים אוהבים לשחק, הרוב הגדול-אוהב מאוד ואף זקוק למשחק, זו הדרך הכי ישירה של תקשורת בינינו, ביטוי של הנאה טוטאלית ופשוט מאוד-כיף משותף, אבל, יש כאלה שזה פשוט לא מעניין אותם, אולי עצם לborder-collie-672634_1280עיסה תמצא חן בעיניהם, זה גם בסדר. אם יש לכם כלב כזה כמובן שאפשר יהיה ללמד אותו להתעניין במשחקים אבל זו החלטה שלכם אם להשקיע בכיוון הזה.
אם הכלב שלכם אוהב לשחק – מעולה! עכשיו, קודם כל בוא נראה מה הוא אוהב?
כדורי טניס? אחלה, למדו אותו להחזיר ותוכלו לשחק איתו גם בפנים וגם בחוץ ולשפר את הקשר שלכם בחוץ, אם תהיו המרכז של הכלב בטיול ותייצרו משחק מהנה הוא לא ירצה להתרחק ממכם ותוכלו לייצר "אליי" מושלם.
חבלי משיכה? יש מיתוס כזה שאני לא יודעת מאיפה הגיע שלשחק עם כלב במשיכות (tug of war) מייצר ומעלה תוקפנות. לא לא ושוב לא. משחק מלחמה שאתם מושכים בצד אחד והוא בשני הוא אחד מהמשחקים הכי טובים שיש, אם הכלב משמיע קצת קולות זה גם בסדר, שימו לב שהמשיכה צריכה להיות בגובה הכלב כלומר לא למשוך כלפי מעלה ולהניע את החבל רק לצדדים ולא למעלה למטה.
מה עוד מומלץ? משחקי האכלה, קונג, צלחת התנהגותית, עצמות לעיסה, משחק שמיועד לכלב לבד ואתם לא אקטיביים, מצויין לתת לכלב במקום שלו, ללמד אותו קצת להרגע עם עצמו, מאוד מומלץ לגורים וכלבים שנוטים להיות "הצל" של הבעלים שלהם.
שימו לב-משחק שזרוק כל היום ליד הכלב הוא לא תמיד אטקרטיבי, אם אתם רוצים לייצר עניין שמרו משחק אחד אצלכם אותו תוציא רק ל"שעת משחק", שחקו עם הכלב ובסוף המשחק החזירו אותו למחבוא.
כלב לא צריך הרבה משחקים מה שהוא צריך ורוצה זה שישחקו איתו, אפשר לעשות תהליך אילוף מלא בשימוש נכון במשחקים ויש הרבה כלבים שבשבילם משחק משמעותי יותר מאוכל.
אז עכשיו, הגיע הזמן לשלוף את כדור הטניס מתחת לספה, למצוא את החבל האהוב ביותר על הכלב ופשוט לקחת לעצמכם רגע של כיף, רק עם הכלב.
*במידה והכלב מראה התנהגות תוקפנית של שמירה על הצעצוע\עצם יש לפנות לייעוץ.

למעלה